Betalnings- och leveransvillkor

Porto och packningsavgifter

Vi erbjuder GRATIS leverans till adresser i Sverige.

Diskretion

På leveransen står E-Invasion A/S som avsändare och om du väljer att betala med betalkort så kommer E-Invasion stå som betalningsmottagare på ditt kontoutdrag.

Moms

Alla priser på Clearblueshop.se inkluderar 25% svensk moms och är angivna i svenska kronor.

Betalningssätt på Clearblueshop.se

På den här hemsidan är det möjligt att betala med betalkort och genom förskottsbetalning till vårt BankGiro eller med EasyFaktura (upp till 799:-) eller faktura via Klarna. Se detaljer nedan.

Swish

När ordern har godkänts har du tre minuter på dig att öppna din App och genomföra betalningen. Observera att ordern först sänds när vi har tagit emot din Swish betalning. 

Betalkort (gratis):

  • MasterCard/Eurocard
  • VISA

Pengarna dras från ditt betalkort när vi skickar din beställning med posten.

Att betala med betalkort är säkert, all kortinformation skickas krypterad och betalningssättet är testat. Vår externa leverantör uppfyller kraven för PCI DSS samt innehar SLL-certifikat.

Faktura via Walley – privatkund

När du väljer att betala med faktura via Walley, kan du få upp till 20 dagars kredit. För att kunna använda dig av fakturering får du ange ditt personnummer, så att vi på några få sekunder kan göra en enkel kreditupplysning.

Fakturan skickas ut från Walley via e-mail i förbindelse med att din beställning sänds, och du betalar direkt till dem. Kontrollera gärna din e-mail en extra gång så att den är korrekt. Om du inte har mottagit fakturan inom två vardagar från det du har beställt bör du omgående ta kontakt med Walley.

Gå till https://www.walley.se/kundservice/ för att se/hämta din faktura.
Walley Kundtjänst: +46 101 61 00 80  M-F 8-17
Email: hello@walley.se

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelsesavgift, samt dröjsmålsränta om 24,00 %. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning.

Om du har frågor angående din faktura, önskar ändra förfallodatumet, eller behöver en kopia på din faktura, så kontakta Walley (se kontaktinformation här ovan).

Orderbekräftelse

Alla ordrar bekräftas automatiskt (via e-mail) och du får så snabbt som möjligt ett e-mail om vi skulle ha problem med leveransen (restorder/ utsålda artiklar), vilket är mycket ovanligt. För det fall leveransen blir försenad meddelar vi ett nytt leveransdatum. Du har alltid rätt att då avbeställa ordern utan kostnad, detta gäller även vid specialbeställningar.

Ångerrätt

Enligt lag är det 14 dagars ångerrätt på alla distansköp. E-Invasion erbjuder 21 dagars ångerrätt.

Våra varor levereras i plomberade förpackningar. Av hälso- och hygienskäl kan du inte ångra ett köp om du har öppnat förpackningen. Du har alltid rätt att ångra ditt köp avseende oöppnade varor och förpackningar.

Ladda ned en ångerblankett här som du kan använda om du vill. Det går även bra att meddela oss per e-mail (info@clearblueshop.se)  att du önskar utnyttja din ångerrätt. Dina varor skickar du till Filial af E-Invasion A/S, Stålkulegatan 2 E, 218 28 Malmö. Kom ihåg att bifoga en besked med ditt namn och ordernummer.

Returrätt

Du har alltid 21 dagars full retur- och bytesrätt. Om du har köpt varorna i plomberade förpackningar, så måste de också returneras i oöppnad förpackning.  Kostnaden för att skicka tillbaka varorna står kunden för. I gengälld betalar vi frakten för dig om du vill ha en annan vara istället.

Dina varor skickar du till Filial af E-Invasion A/S, Stålkulegatan 2 E, 218 28 Malmö.

Kunden ansvarar för att returen mottas av oss. Det kan därfor vara en god idé att skicka returen med spårningsnummer.  Ta gärna kontakt med oss i förväg, om du har frågor angående returen.

Om du väljer att skicka tillbaka varor ber vi dig att skicka med din orderbekräftelse, eller en kopia av den. Om du har betalt med betalkort kommer vi att återbetala beloppet till ditt kort. Om du istället har överfört pengar ber vi dig att skicka med uppgifter om din bank, clearingnummer (4 siffror) och ditt kontonummer (upp till 10 siffror), så får du beloppet på ditt konto. Pengarna återbetalas inom 14 bankdagar från det att vi har mottagit ditt meddelande om att du önskar returnera varorna. För att kunna returnera pengarna till dig behöver vi antingen ha mottagit returen eller bevis för att returen skickats till oss (kvitto från inlämningsställe).

Beställningar som skickas som paket eller rekommenderat brev skall hämtas på av fraktleverantören anvisat uthämtningsställe. Hämtas inte försändelsen  och denna skickas i retur till E-Invasion uttages en adminstrationsavgift om 200 kronor från kunden. Detta gäller inte om kunden meddelat E-Invasion att de önskar sända sin beställning i retur.

Reklamationer

I enlighet med konsumentköplagen har våra kunder 3 års reklamationsrätt.

Den felaktiga varan skickar du till Filial af E-Invasion A/S, Stålkulegatan 2 E, 218 28 Malmö.

E-Invasion ersätter dig för de kostnader som uppkommit i samband med att den felaktiga varan skickats till oss (t ex bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande) . Återbetalning sker inom 10 dagar från att vi mottagit uppgifter från dig var pengarna ska sättas in.

Reklamation ska göras så snart felet upptäckts eller borde ha upptäckts.

Vid en eventuell tvist, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se eller Box 174, 101 23 Stockholm. Vi följer alltid deras rekommendationer. Du kan även använda den onlineplattform för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens webbplats: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SV.

För information om vilka rättigheter du som har som konsument kan du besöka Konsumentverkets webbplats: http://www.konsumentverket.se/

Reservationer

Vi friskriver oss för prisändringar (pga. tryck- och skrivfel) samt slutförsäljning.  Upplysningarna på den här hemsidan ska inte användas istället för kompetent och proffessionell rådgivning eller som behandling utan legitimerad läkare. Om du i övrigt har frågor kring, eller bekymmer om din hälsa, bör du alltid konsultera en läkare.

Personuppgifter

Vi hanterar kundernas personupplysningar i enlighet med Lag (2018:218) med kompletterande bestämmelser till EU dataskyddsförordning.